donderdag 9 februari 2023

Linux Mint 21 nu op laptop en desktop.Aanrader voor iedereen!!

 Zoals ik op 8 december 2022 schreef is voor mij Linux Mint nog steeds de beste en meest betrowbare distro. Op mijn oude Lenovo Thinkpad T 520 snort deze al weer een tijdje als een zonnetje!! 

Ook voor beginners en overstappers van Windows is Linux Mint een ideale distro. Iedereen kan het installeren. Mocht het nog niet lukken probeer dan te informeren bij het Nederlandse deel van Linux Mint Forum. Heb ik in het verleden ook al met succes gedaan!!

Toen mijn poging om mijn game desktop te upgraden naar Windows 11 en downgrade naar Windows 10 niet meer mogelijk bleek dacht waarom hierop ook geen Linux Mint. En zo geschiedde. Alles werkte naar behoren. Het enigste wat problemen gaf bllek de wifi te zijn. Aangezien op mijn desktop geen wifi device zat zoals in laptop bleek alleen de Sweex LW 163 150 mb wifi stick te werken. Ik zal nog welen op het forum van Linux Mint wat de mogelijkheden zijn. 

Ik heb nog wel een tijdje geleden een andere laptop geupgrade naar Windows 11 terwijl deze eigenlijk niet geschikt was wat waarschijnlijk hetzelfde zal betekenen op de desktop. Overgaan naar Linux Mint geeft dan des te meer voldoening. Dat zalhet dan wel worden.

Daarmee is al duidelijk wat de conclusie van dit verhaal is. Voor 90% van de computergebruikers is Linux Mint uitermate geschikt gezien de eenvoud en betrouwbaarheid. Aanrader dus!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten