maandag 7 februari 2011

Hoe het Begon

Ik zal in deze blog uitleggen hoe mijn blognaam distrohopper is ontstaan.
Ik gebruikte al jaren op mijn pc Windows XP. Twee jaar geleden crashte mijn pc 3 keer in 1 jaar. Toen besloot ik om het over een andere boeg te gooien en over te stappen op linux. Na eerste ervaringen met ubuntu ben ik me daarna steeds meer gaan verdiepen in andere distributies. Dit is voor mij steeds meer een leuke hobby geworden.
Daarom lees ik elke dag talloze verhalen over linux en ga daarna de betreffende distributies downloaden. Nadat gebrande cd/dvd  is geinstalleerd ga ik de betreffende linuxdistro testen. Deze blog schrijf ik nu met conducit een afgeleide distro van debian squeeze. Veel meer linux distro's zijn te vinden op www.distrowatch.com. Ik zal nu op deze blog regelmatig berichten over mijn ervaringen met allerlei linux distro's.

1 opmerking: